niedziela, 3 lipca 2016

Koktajl jaglany Mango&Kokos

Dzis polecam wam pyszny koktajl z kaszy jaglanej ze swiezym mango, siemieniem lnianym i wiorkami kokosowymi. Samo zdrowie ! Koktajl przygotowany np. na drugie sniadanie doskonale zaopatrzy nasz organizm w niezbedne dla niego wartosci odzywcze i z cala pewnoscia doda energii. Oczywiscie mozemy go rowniez zjesc bez wyrzutow sumienia jako smakowity deser ;)


Koktajl jaglany Mango&Kokos



Skladniki:

1 szkl ugotowanej i ostudzonej kaszy jaglanej
1 1/2 szkl mleka roslinnego lub zwyklego ( uzywam kokosowo-migdalowe, ale moze byc inne )
1 dojrzale mango
1 lyzka siemienia lnianego
2 lyzki platkow kokosowych
szczypta kardamonu
syrop z agawy

Wszystkie skladniki zmiksowac, doslodzic wedlug uznania syropem z agawy lub innym naturalnym slodzikiem.
Z podanej ilosci wychodza 2 porcje.

Smacznego :)

Ps. Kasze jaglana gotuje zawsze na zapas i przechowuje ja w lodowce w zamknietym pojemniku, w ten sposob zawsze mam ja pod reka gdy potrzebuje.
Przed gotowaniem zawsze porzadnie ja plucze, nastepnie zalewam czysta, zimna woda w proporcji 1:2 z 1 lyzka oliwy czy oleju kokosowego i gotuje na malum ogniu, pod przykryciem, pilnujac i mieszajac zeby sie nie przypalila ;) do momentu az wchonie cala wode. Po czym wsadzam ja pod kolderke zeby sobie jeszcze doszla.
1 szklanka suchej kaszy to jakies 3 szklanki kaszy ugotowanej.
Czasem jezeli gotuje kasze i z gory wiem, ze np. bede robila z niej pudding to gotuje ja pol na pol w wodzie i mleku roslinnym: np. 1 szkl. kaszy + 1 szkl. wody. + 1 szkl. mleka.

Brak komentarzy:

Printfriendly